05-08 Kasım 2009 tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi’nde buluşuyor!
5. İstanbul Kalıp Fuarı’nda geri sayım başladı…
5. İstanbul Kalıp Fuarı, Aliağa Ticaret Odası, Aliağa Organize Sanayi Bölgesi, Beyaz Eşya Yan Sanayiciler Derneği, Çerkezköy Organize Sanayi Bölgesi, Türkiye Demir Çelik Üreticileri Derneği, Gebze Plastikçiler Organize Sanayi Bölgesi, İkitelli Organize Sanayi Bölgesi, Konya Organize Sanayi Bölgesi, Dudullu Organize Sanayi Bölgesi, İmes Organize Sanayi Sitesi, KOSGEB işbirliği ve destekleri ile İhlas Fuarcılık tarafından İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenleniyor.
Tescillenmiş markası, “Kalıp 2009” Fuarı’nın kapılarını ziyaretçilere açmaya hazırlanan İhlas Fuarcılık, iş birliği yaptığı sanayi odaları ve derneklerle oluşturduğu sinerji ile, katılımcılarına potansiyel alıcılarla iş geliştirme fırsatı sunmaya devam ediyor.
Türkiye’nin en köklü fuarcılık şirketlerinden biri olan ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi belgeli İhlas Fuarcılık, İstanbul gibi stratejik bir noktada düzenlediği İstanbul Kalıp Fuarı ile, yan sanayi firmalarının uluslararası ana sanayi kuruluşları ile buluşacakları ilk organizasyon olma özelliği ile verimli pek çok anlaşmaya da ev sahipliği yapacak.
05-08 Kasım 2009 tarihleri arasında düzenlenecek olan İstanbul Kalıp Fuarı, çok sayıda firmanın geniş katılımıyla gerçekleşecek. Fuar, kalıp üreticilerinin yanı sıra ana sanayi firmalarının satın alma yetkilileri ile bir araya gelecekleri, yeni ürün ve hizmetlerini tanıtacakları bir iş platformu olacak.
KALIP SEKTÖRÜ TÜRK EKONOMİSİNE YÖN VERİYOR
Türkiye'de başta otomotiv ve beyaz eşya sektöründe kullanılan kalıp; elektronik, tekstil, inşaat, makine ve savunma sanayi gibi pek çok sektörün ekonomideki payını gittikçe artırıyor. 2008 yılına kadar Türkiye'de 4 Milyar dolar hacmi geçen kalıp sektörü, kalıp olmadan üretimin olmadığını gözler önüne seriyor.
Pek çok Avrupa ülkesinin gelişmesine zemin hazırlayan kalıp sektörü, Türkiye’de de gelişmeye, ana sanayileri ve buna bağlı olarak yan sanayileri geliştirmeye devam ediyor.
SEKTÖR KRİZİN ETKİSİNİ FUARLA ATACAK
Pek çok Avrupa ülkesinin kalkınmasına zemin oluşturan kalıpçılık sektörü, ülkemizde de gelişimini her geçen gün sürdürmektedir. Son yıllarda ana sanayide yaşanan gelişmeler, artan ihracat rakamları, otomotiv ile beyaz eşya sektörlerinde başarılı geçen yıllar ve yurt dışındaki keyifli rekabet, Türk kalıp sektörünü harekete geçirmişti. Kalitesini kanıtlayan ülkemiz, yüksek fiyatlara mal olan kalıp üretimini düşük maliyetli ülkelere kaydıran Avrupa için hedef konumunda. İleri teknoloji makine parkuru, bilgi birikimi, uygun fiyat politikası ve coğrafik avantajlar Türkiye'deki kalıp sektörünü sınır tanımaz hale sokmaktadır. Sektörde faaliyet gösteren şirketler, hedeflerini büyütmüş ve yurt dışına açılmak için doğru bir platforma ihtiyaç duymaktaydılar. Sektörün yükselen başarı grafiği, başarılarını kamuoyuna duyurma isteği, uluslararası arenalarda söz sahibi olma arzusu, sektörden gelen beklentiler ve İhlas Fuarcılık'ın bu beklentilere cevap verebilecek niteliklere sahip olması dolayısıyla İstanbul Kalıp Fuarı, sektör tarafından büyük bir mutlulukla sahiplenilmiş ve yaşanan global ekonomik krize rağmen, her zaman yeni açılımlar sunmayı başarmıştı.
Türk sanayicilerinin büyük ilgi gösterdiği fuar, yurt içi ve yurt dışında büyük ilgi görüyor.
BEYAZ EŞYA’NIN DEVLERİ BİR ARAYA GELDİ
Geçtiğimiz yıl dördüncüsü yapılan İstanbul Kalıp Fuarı, 2008 yılında 141 katılımcının iştirak ettiği ve toplam 15.873 ziyaretçinin takip ettiği bir fuar olmuştu.
Sektörün tüm mensupları, üreticiler, tüketiciler, satın almacılar, uygulamacılar, yurt içi ve yurt dışı temsilciler, 4.İstanbul Kalıp Fuarı’nda bir araya gelmiş ve özellikle zengin içerikli paneller ile büyük ilgi görmüştü.
BEYSAD ile işbirliği içerisinde gerçekleştirilen ‘’Beyaz Eşya ve Kalıpçılık Sektörü’’ isimli panelde BEYSAD Başkan Yrd. Sn. Hasan Danişment, BEYSAD Üyesi Sn.Murat Fırat, BSH Ev Aletleri Kalıphane Müdürü Sn. Hanifi İçtüzer, Grundig (Beko) Üretim Yöneticisi Sn. Metin Bilgili panelde bulunmuşlardı.
OTOMOTİV SEKTÖRÜ İLE YENİDEN
Yine geçen yıl otomotiv sektörünün devlerini bir araya getiren ‘’Otomotiv ve Kalıpçılık Sektörü’’ isimli panelde ise, Tofaş Türk’ten Sn. Gökhan Besler, Farplas A.Ş.’nden Sn. Ali Bayatfard, Ford Otosan’dan Sn. Burak Gürler ve Mercedes Benz’den Sn. İsmail Kamil Şahin, Sn. Ahmet Akkuş panelde bilgi paylaşımında bulunmuşlardı.
2009 İÇİN SON HAZIRLIKLAR
Bu yılda hareketli bir panel programına sahip olan 5. İstanbul Kalıp Fuarı’nda, ”Ülkemizde kalıpçıların karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri, kalıbın ülke ekonomisine katkıları ve bunları artırmanın yolları, kalıp ihracatında dikkat edilmesi gereken noktalar, kalıp sektöründe gelişmenin yolları” ve kalıpla ilgili daha birçok konu konuşulacak.
İstanbul’un coğrafyasından kaynaklı stratejik konum, fuar alanının havaalanına yakınlığı ve ulaşım kolaylığı, avantajlı coğrafyanın ihracata katkıları ile global ekonomik krizin bitiş eğilimi gösterdiği son günlerde Kalıp Fuarı 2009, dünya çapında gelişimini sürdürmektedir.
Kalıp dergisinin de Ana Basın Sponsorluğunu yaptığı fuara, ücretsiz online davetiye www.kalipfuari.com adresinden alabilmek mümkün.
KATILIMCI ÜRÜN GRUPLARI
Kesme Kalıplar, Friksiyon Kalıplar, Pres Kalıplar, Metal Enjeksiyon Kalıpları, Termoform Kalıplar, Sıvama Kalıplar, Plastik Kalıplar, Şişirme Kalıplar, Model Kalıplar, Kauçuk Enjeksiyon Kalıplar, EPS Kalıplar, Sac Metal Kalıplar, Döküm Kalıplar, Dövme Kalıplar, Cam Kalıplar, CAD-CAM Sistemler, Kalıp Parlatıcıları, Mühendislik-Danışmanlık, Ek Parçalar ve Diğer. Ayrıca kalıp imalatında kullanılan tüm Makineler, Tezgahlar, Kimyasallar, Hammaddeler, Bilgisayar ve Programları, Bağlantı Elemanları, Takım Tutucular, Sistemler, Elemanlar ve Malzemeler.
GENİŞ ZİYARETÇİ PROFİLİ
Oldukça geniş ziyaretçi profiline sahip olan İstanbul Kalıp Fuarı, plastik ve kauçuk sanayi - otomotiv sanayi-otomotiv yan sanayi - çelik sanayi - alüminyum sanayi - makine sanayi - ilaç sanayi - promosyon sanayi - gıda sanayi - döküm sanayi - ev aletleri sanayi - beyaz eşya sanayi - inşaat ve inşaat malzemeleri sanayi - kozmetik sanayi - medikal-sağlık sanayi - oyuncak sanayi - mobilya ekipman ve aksesuar sanayi - bilgisayar sanayi - matbaa malzemeleri sanayi - tekstil ve hazır giyim aksesuarları sanayi - hırdavat sanayi - cam sanayi - ambalaj sanayi - ayakkabı sanayi - elektrik-elektronik sanayi - yan sektörler - akademisyenler - yurt dışı satın almacılar ve diğer sektör mensupları tarafından ziyaret ediliyor.
!