Tümdef
Duyurular

DPT 2010-2012 Yatırım Kriterleri hakkındaki genelgesi...

11 Aralık 2009

Değerli üyelerimiz,Bilindiği üzere, Devlet Planlanma Teşkilatı Müşteşarlığı adına Devlet Bakanı Dr. Cevdet Yılmaz tarafından imzalanan 2009/1 sayılı genelge ile 2010-2012 dönemi yatırımlarının hangi kriterlere göre yapılacağı konusunda genel bir çerçeve çizilmiştir. Bu çerçevede sektör temsilcisi ve meslektaşlarımızın geleceğe yönelik projeksiyonunu belirlemesinde katkıda bulunacağını düşündüğümüz aşağıda belirtilen değerlendirme raporu Hukuk Servisimizin katkılarıyla Yönetim Kurulumuzca hazırlanmıştır.

DPT-Devlet Planlama Teşkilatı 2009/1 sayılı genelge değerlendirme raporu

Dokuzuncu kalkınma programı kapsamında hazırlanan 2009/1 genelge ile 2010 -2012 dönemi yatırımlarından eğitim, sağlık, teknolojik araştırma, ulaştırma, içme suyu ile bilgi ve iletişim teknolojilerine ağırlık verileceği, yatırımların bu alanlarda yoğunlaştırılacağı belirtilmektedir.

Genelge de ayrıca kamu kaynaklarının kısıtlı olmasından dolayı kamu altyapı yatırımları gerçekleştirilirken kamu – özel iş birliği modellerinin yaygınlaştırılacağı da belirtilmektedir.

2009/1 sayılı genelgede tüm kamu kuruluşlarının 2010 – 2012 yılları arasında yapacağı yatırımları dokuzuncu kalkınma planı ve orta vadeli programı dikkate alarak yapması gerektiği, programlarının ve yatırımlarının bu çerçevede revize edilmesi gerektiği belirtilmiştir. 2010 -2012 dönemi yatırım politikasında, sosyal ihtiyaçları giderecek ve üretken faaliyetleri destekleyecek nitelikteki alt yapı yatırımlarına öncelik verileceği, kamu yatırımlarının iller arasındaki farklılıkların azaltılmasında etkili bir araç olarak kullanılacağı, insan kaynakları ve istihdam ağırlıklı projelere öncelik verileceği ve kamu kaynaklarının kısıtlı olduğu dikkate alınarak, yatırımların kamu özel iş birliği ile yapılacağı, 2010 -2012 dönemi kamu yatırımlarında sektörel önceliklerin ise eğitim, sağlık vs. alt yapı yatırımları olduğu belirtilmiştir.

2010-2012 dönemi yatırım programı hazırlama rehberinde, dokuzuncu kalkınma planı kapsamında öncelikler belirlenmiştir. Öncelikli alt yapı yatırımları arasında sağlık sektöründe; fiziki gerçekleşmesi yüzde 75’in üzerinde olan projeler, fiziki gerçekleşmesi yüzde 75’in üzerinde olmamakla beraber koruyucu ve birinci basamak hizmetlerine yönelik projeler, inşaatı tamamlanan birimlerin donanım ihtiyaçları ile ilgili projeler, depreme karşı güçlendirme projeleri ve bölgesel farklılıkları azaltıcı mahiyetteki projeler öncelikli projeler olarak dikkate alınacağı, etrafında etkin olarak çalışmayan hastaneler olmasına rağmen oluşturulan henüz inşaatı başlamamış hastane projeleri, mükerrerliğe ve israfa yol açabilecek nitelikteki projelere yatırım yapılmayacağı belirlenmiştir. İnşaat ve donanım ihtiyaçları karşılanarak faaliyete geçmiş hastanelerin ek bina, yenileme, yeni makine-teçhizat ve donanım alımına yönelik projelere kendi öz gelirlerinden kaynak ayrılması ve bu kurumların döner sermaye gelirleri ile karşılayabilecekleri maliyetteki projeler için genel bütçeden ödenek talebinde bulunamayacakları ancak, öğrenci kontenjanlarını artırma potansiyeli bulunan üniversite tıp fakülteleri, kontenjan artışı ile bağlantılı yatırımlarına ödenek talebinde bulunabilecekleri belirtilmiştir.

Türkiye Cumhuriyeti ile Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası arasında 30.06.2009 tarihinde 56.100.000,00 Euro meblağlı kredi anlaşması imzalanmış olup, kredinin kullanılma alanı olarak

- Sağlık Bakanlığı’nın Stratejik planları dahilinde olan Aile Hekimliği’nin 81 ile yayılması, Sağlık Bakanlığına ekipman, teknik destek, teknik hizmetler ve eğitim sağlanması bulaşıcı hastalıklar ve bulaşıcı olmayan hastalıkların kontrolü için koruyucu sağlık hizmetlerinin uygulanması,

-Hastane reformlarının uygulanmasını desteklemek üzere teknik destek ve eğitim sağlamak,

-Sağlık Bakanlığı’nın performans Yönetimi ve Kalite Geliştirme Dairesi'nde kapasite oluşturulması ve bu dairenin performans-bazlı ödeme sistemlerinin uygulanması ve sağlık sunucularının hizmetlerinin düzenlemesine ilişkin rolünün artırılması için Sağlık Bakanlığı’na teknik destek ve eğitim sağlanması.

- Ulusal İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu, Ulusal Kanser Enstitüsü ve iç denetim yapısının kurulması, Sağlık Bakanlığı’nın izleme ve değerlendirme fonksiyonlarının kurumsallaştırılması; performans bazlı bütçeleme alanında stratejik finansman yöntemlerinin uygulanmasına ilişkin stratejik yönetim kapasitesinin güçlendirilmesi; ve bu alanda hizmet-içi eğitim programlarında standardizasyon, süreklilik ve koordinasyon sağlanması dahil, Sağlık Bakanlığı’nın yeniden yapılandırılmasına destek olmak üzere ekipman, teknik destek, teknik hizmetler ve eğitim sağlanması.

- Akılcı ilaç kullanımının sağlanması; ilaç, aşı ve biyolojik ürünlerin kalitesinin artırılması; "iyi klinik uygulamaları" ve "iyi üretim uygulamaları"nın uygulanması için kurumsal düzenlemelerin hayata geçirilmesi ile piyasa gözetimi ve denetimini uygulamak için kapasitenin artırılmasını amaçlayan Ulusal İlaç Politikasının uygulanması için Sağlık Bakanlığı’na teknik destek ve eğitim sağlanması.

- Sağlık Bakanlığı Ulusal Sağlık Bilgi Sistemi'nin genişletilmesini desteklemek için mal, teknik destek ve eğitim sağlanması.

- Sektörler arası işbirliğini güçlendirmek ve sağlık politikalarını uluslararası standartlara özellikle Avrupa Birliği ilke ve standartlarına uyumlu hale getirmek için Sağlık Bakanlığı ekipman, teknik destek, teknik hizmet ve eğitim sağlanması.

- Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı'nın Borçlunun ülke sınırları içerisinde yer alan tüm önemli sağlık fonksiyonlarından sorumlu ulusal kamu sağlık kurumuna dönüştürülmesi için bu kuruma mal, teknik destek ve eğitim sağlanması olarak belirlenmiştir.

Sözleşme kapsamında alınacak mal ve teknik hizmetlerin, sözleşmede aksi belirtilmedikçe uluslararası rekabete açık ihale yöntemi uyarınca yapılan sözleşmeler kapsamında tedarik edileceği, İhalenin yerli teklif sahipleri ile sınırlandırılamayacağı, teklif vermek isteyen yabancı teklif sahiplerine herhangi bir kısıtlama uygulanmayacağı da sözleşmede kararlaştırılmıştır.

Yukarıda yapılan açıklamalar çerçevesinde 2009/ 1 sayılı genelge, 2010 -2012 dönemi yatırım programları hazırlama rehberi ve Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası ile yapılan kredi sözleşmesi birlikte değerlendirildiğinde 2010 – 2012 döneminde kamu yatırımlarının ağırlıklı alanlarından birinin sağlık sektörü olacağı, yatırımların bu yöne kaydırılacağı gözükmektedir. Uluslararası İmar ve Kalkınma Bankası ile yapılan kredi sözleşmesi ve hazırlık rehberinde anlaşılacağı üzere sağlık sektöründeki yatırımların, aile hekimliğinin 81 ile yayılması, işlerliği olacak hastanelerin yapılacağı veya tamamlandırılacağı, Sağlık Bakanlığının etkinliğinin artırılması, bilgi sisteminin kurulması yönünde eğitime ve altyapıya ağırlık verileceği, yatırımlar yapılırken istihdam artırıcı yönünün göz önünde bulundurulacağı, yatırımlar yapılırken özel yatırımlardan yararlanılacağı, sadece kamu harcaması ile yatırımların yapılmayacağı anlaşılmaktadır. 06.10.2009

Massiad Hukuk Servisi

Av.Emine Harun

DPT 2009/1 sayılı genelgesini okumak için tıklayınız….

TÜMDEF Akademi

Tıbbi Cihaz sektör temsilcilerimizin her alanda bilgilendirilmesi ve güncel bilgilere erişimini kolaylaştırmak amacıyla TÜMDEF Akademi, kapılarını açtı!

DETAYLI BİLGİ