Tümdef
Duyurular

MEDŞAHIS SİSTEMİ EŞLEŞTİRMELERİ AÇILDI... SGK Tıbbi Malzeme Listeleri Tıbbi Malzeme Alan Tanımlarına Ürünlerin Eşleştirilmesi İle İlgili Önemli Duyuru-20

03 Mart 2016

7 Mart 2016 ila 15 Nisan 2016 tarihleri arasında

Medsahis sistemi üzerinden şifre alma, eşleştirme, düzeltme, silme ve yeni ürün ekleme işlemleri gerçekleştirebilecekler.

Değerli Üyemiz;

Sosyal Güvenlik Kurumu 03.03.2016 tarihinde Tıbbi Malzeme Listeleri Tıbbi Malzeme Alan Tanımlarına Ürünlerin Eşleştirilmesi İle İlgili Önemli Duyuru-20'i yayımlamıştır.

Yayımlanan duyuruyagöre;

Ürünlerini sisteme eşleyemeyen, hatalı eşleyen veya yeni üretilen/ithal edilen ürünü olan, firma değişikliği olan firmalar için Kuruma yapılan başvurular ve hastanelerin faturalandırmada yaşadığı sorunlar nedeniyle Kuruma ulaşan geri bildirimler Kurum Başkanlığınca değerlendirilmiş ve yeniden ürün eşleştirilmesi alınmasına karar verilmiştir.Bu kapsamda firmalar 7 Mart 2016 ila 15 Nisan 2016 tarihleri arasında medsahis sistemi üzerinden şifre alma, eşleştirme, düzeltme, silme ve yeni ürün ekleme işlemlerini gerçekleştirebilecekler.

Yatarak tedavilerde kullanılan tıbbi malzemeler kapsamında yer alan ve duyuru eki EK-1’deki SUT kodlarında ürünü olan tıbbi malzeme ithal ve/veya imal eden firmaların daha önce Duyuru-14-17 ve 18 kapsamında yaptıkları eşleştirmeleri korunacaktır. Dolayısıyla; Duyuru-14-17 ve 18 kapsamında medsahis sisteminde yapmış oldukları eşleştirmelerde her hangi bir sorun olmayan firmaların bu duyuru kapsamında bir işlem yapmalarına gerek bulunmamaktadır.

Daha önce şifre alan ancak eşleştirme yapmayan firmalar mevcut şifrelerini kullanarak gerekli eşleştirmeleri sisteme yükleyebileceklerdir. Daha önce şifre almayan firmalar ise Kurumumuza başvurarak şifrelerini alarak gerekli eşleştirmeleri yükleyebileceklerdir. Ayrıca Duyuru-14-17 ve 18 kapsamında eşleştirmelerini yapan firmaların tespit ettikleri yanlış eşleştirmeler varsa silip doğru eşleştirmelerini yükleyebileceklerdir. Ancak Duyuru-16 ve 19 kapsamında sisteme tanımlanan ürünlerin SUT kodlarının değiştirilmesi halinde; değiştirilmiş olan SUT kodundan Kuruma fatura edilmişse yersiz ödeme işlemi uygulanacağının da göz önünde bulundurulması gerekmektedir.

İlk defa şifre başvurusunda bulunacaklar işin yapılması gereken işlemler ekli duyuruda bildirilmiştir.

Daha önce şifre almış olan firmalar yeniden şifre almayacaklardır. Şifrelerini unutan firmalar; şifre aldıkları sırada bildirmiş oldukları e-posta adreslerinden [email protected] adresine firma tanımlayıcı numarasını belirterek durumu bildirir e-posta göndererek yardım alabileceklerdir.

Duyuru-14-17 ve 18 kapsamında taahhütname verenlerin durumlarında değişiklik yoksa yeniden taahhütname vermelerine gerek yoktur. Ancak daha önce şifre almakla birlikte Duyuru-14-17 ve18 kapsamında taahhütname vermeyen firmaların EK-2 de yer alan “TAAHHÜTNAME’’yi usulüne uygun doldurarak ekinde güncel imza sirküleri ve kimlik fotokopisi ile birlikte Kurumun Genel Sağlık Sigortası Genel Müdürlüğü Tıbbi Malzeme Dairesi Başkanlığına teslim etmeleri gerekmektedir. Aksi takdirde medsahis sistemi üzerinden yapmış oldukları barkod eşleştirmeleri taahhütname teslim edilene kadar sistemde yer almayacaktır.

Firmaların; ürünlerini EK-1’de yer alan tıbbi malzeme alan tanımlarını ve SUT kodlarını esas alarak, EK-4’te yer alan dosyadaki formatta doldurduktan sonra kendilerine verilen şifreleri kullanarak 15/04/2016 Cuma günü mesai bitimine kadar http://medsahis.sgk.gov.tr/sahis adresinden yüklemeleri gerekmektedir.

Bu duyuruda belirtilen sürede medsahis sistemine yeni eklenen ürünler ve SUT kodu değişiklikleri yapılan ürünler (Değiştirilen SUT kodlarıyla) 01/05/2016 tarihinde sisteme tanımlanacaktır.

Medsahis sisteminde ürünlerin kaydedilme tarihi sisteme tanımlanma tarihi anlamına gelmemektedir. Bu kayıtlar 01/05/2016 tarihinden itibaren sistemde tanımlanacak olup hastane ve sağlık hizmet sunucuları da bu tarihten itibaren hizmet kaydı yapabileceklerdir. Firmaların ve sağlık hizmeti sunucularının bu konuya dikkat etmeleri gerekmektedir.

Bilindiği gibi SUT kodu Barkod eşleşmesi yapılmamış ürünlerin sağlık hizmeti sunucuları tarafından MEDULA sistemine hizmet kaydı yapılamayacaktır.

Firmaların yanlış eşleştirme yaptığının herhangi bir şekilde tespit edilmesi halinde taahhütname ve duyuru gereği işlem yapılarak taraflardan yersiz ödemelerin tahsili yoluna gidilecektir.

İşlemlerinizi yapmadan önce ekli duyuru ve konu ile ilgili tüm duyuruları dikkatlice okuyup tüm işlemleri duyurular kapsamında yapmanızı önemle hatırlatırız.

İlgilenen üyelerimize duyurulur.

Saygılarımızla.

(Aslı İmzalıdır)

Ayşegül CANTÜRK

Genel Sekreter

İlgili Duyuru İçin Tıklayınız

İlgili Duyuru Ekleri İçin Tıklayınız

TÜMDEF Akademi

Tıbbi Cihaz sektör temsilcilerimizin her alanda bilgilendirilmesi ve güncel bilgilere erişimini kolaylaştırmak amacıyla TÜMDEF Akademi, kapılarını açtı!

DETAYLI BİLGİ