Değerli Üyemiz,
''Tıbbi Cihaz Satış, Reklam Ve Tanıtım Yönetmeliği''nin;
MADDE 8 – (7) ''Satış merkezi çalışma belgesi düzenlenmiş personel değişikliklerini beş iş günü içinde müdürlüğe bildirir.'' gereği personel değişikliğinin beş iş günü içinde Müdürlüğe bildirilmesi gerekmektedir.
Bu süre içinde bildirilmemesi durumunda;
MADDE 29 – (1) Aşağıda sayılan hâllerde satış merkezinin faaliyeti on beş gün süreyle geçici olarak durdurulur:
b) Bu Yönetmelikte belirtilen süre içerisinde personel değişikliklerinin bildirilmemesi.
maddesi gereği satış merkezi faaliyeti on beş gün süreyle geçici olarak durdurulmaktadır.
İl Sağlık Müdürlükleri yapılan denetimlerde böyle bir durum tespit edildiğinde Yönetmelik gereğinin uygulandığı bildirilmiş olup sektör firmalarının bu duruma dikkat etmeleri gereğini vurgulamaktadır..
Tıbbi Cihaz Sektör Platformu olarak Ağustos ayında Yönetmeliğin ilgili maddelerinde aşağıdaki gibi bir düzenleme yapılması yönünde kuruma görüş bildirilmiştir.
a) Satış merkezi çalışma belgesi düzenlenen personel değişikliğini bildirme süresinin en az 15 iş günü olarak belirlenmesi,
b) Bildirim süresini geçiren satış merkezinin Müdürlük ilk denetimde uyarılması, ancak üst üstte iki denetimde uyulmadığı tespit edildiğinde maddi ceza uygulanması,
Bu konuda mağduriyet yaşanmaması için ''Satış merkezi çalışma belgesi düzenlenmiş personel değişikliklerini beş iş günü içinde müdürlüğe bildirilmesi'' gereğinin önemini bir kez daha hatırlatırız.
İlgilenen üyelerimize duyurulur.
Saygılarımızla.
Tolga ORUÇOĞLU
Genel Sekreter