Değerli Üyemiz;
Sosyal Güvenlik Kurumu 26.12.2016 tarihinde ekli ''Tıbbi Malzeme Listeleri Tıbbi Malzeme Alan Tanımlarına Eşleştirmesi Yapılmış Ve Medula’da Kayıtlı Bulunan Malzemelere İlişkin Firmalarca Yapılacak Sildirme Talepleri Hakkında Duyuru'' yayınlamıştır.
Duyuruya göre;
Sirküler-1331 ile tarafınıza duyurulan “Sosyal Güvenlik Kurumuna Ödenecek Başvuru, Aidat, İşlem Ve Sözleşme Ücretlerine İlişkin Usul Ve Esaslar” ın “Yıllık aidata ilişkin hususlar” alt başlığında yer alan Madde-7 doğrultusunda tıbbi malzeme listelerinde yer alan ürünler için ilgili firmalardan her yıl için alınacak aidat belirtilmiş olup her yıl ödenecek aidatın 2 Ocak tarihi esas alınarak listelerde yer alan barkodlar üzerinden belirleneceği ifade edilmiştir.
Dolayısıyla firmaların sistemde kayıtlı tüm barkodları üzerinden aidatlar hesaplanacak olduğundan firmalar adına sistemde kayıtlı barkod listelerinin güncel olması gerekmekte olup bu kapsamda firmaların eşleştirmesi yapılmış ve sistemde kayıtlı olan ürünleri içerisinde; sistemden sildirme talebi olan ürünlerini 2 Ocak 2017 Pazartesi mesai bitimine kadar EK-1 listede yer alan formatta hazırlayarak Kuruma başvurması gerekmektedir.
ÖNEMLİ;Sağlık hizmeti sunucularınca bir tıbbi malzemenin hizmet kaydının yapılabilmesi için ürünün; satın alındığı tarihte TİTUBB sisteminde kaydının tamamlanmış olması, hastaya kullanıldığı tarihte de MEDULA sisteminde tanımlı olması gerektiğinden firmaların daha önce satışını yapmış oldukları ve sağlık hizmet sunucularının stoklarında bulunan ürünlerini dikkate alarak bildirim yapması son derece önem arz etmektedir.
Firmalarca yapılacak olan bu talep, asıl firma yetkilisi tarafından imzalanmış dilekçe ile ekinde güncel imza sirküleri ve ek listede hazırlanmış excel çıktısı (aynı zamanda excel dosyasının içinde yer aldığı CD/DVD) belgeleri ile yapılmalıdır.
İlgilenen üyelerimize duyurulur.
Saygılarımızla.
(Aslı İmzalıdır)Ayşegül CANTÜRK
Genel Sekreter
İlgili Duyuru İçin Tıklayınız
Silinecek Barkod Listesi Tablosu İçin Tıklayınız