Değerli Üyemiz;
Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından 28.05.2019 tarihinde ‘’İşitmeye Yardımcı Tıbbi Malzemelerin Temininde Elektronik Reçete Ve Rapor Uygulaması Hakkında Duyuru’’ yayımlanmıştır.
Duyuruya göre;
Bilindiği üzere 29/04/2019 tarihli duyuru ile Kurumumuz tarafından İşitmeye Yardımcı Tıbbi Malzemelerin Teminine İlişkin reçetelerde e-reçete ve e-rapor servisleri tamamlanmış olduğu ve 01/05/2019 tarihinde uygulamanın zorunlu olarak başlayacağı duyurulmuştur.
Ancak elektronik ortamda düzenlenen e-rapor ve e-reçeteler ile ilgili Hastane Bilgi Yönetim Sistemlerinde entegrasyon çalışmaları tamamlanmadığından aşağıda belirtilen konulara açıklık getirilmesine ihtiyaç duyulmuştur.
1-E-reçeteye ilişkin sağlık raporu e-rapor şeklinde zorunlu olarak düzenlenecek ve söz konusu e-rapor MEDULA Sisteminden kontrol edilecektir.
2-MEDULA Sisteminin ve/veya sağlık hizmet sunucusuna ait sistemin çalışmaması nedeniyle e-reçetenin düzenlenememesi halinde, reçete manuel olarak düzenlenebilecek olup, üzerinde e-reçete olarak düzenlenememesine ilişkin “Sistemlerin çalışmaması nedeniyle e-reçete düzenlenememiştir” ibaresi kaşe ya da el yazısı şeklinde belirtilecek, reçeteyi düzenleyen hekim tarafından da onaylanacaktır.
3-Sağlık Hizmet Sunucuları tarafından e-rapor düzenlenememesi halinde, 30/06/2019 (Dahil) tarihine kadar düzenlenen manuel raporda Kurumca kabul edilecektir.
4-Söz konusu e-reçete ve e-rapor düzenlenebilmesine ilişkin Sağlık Hizmet Sunucuları tarafından Hastane Bilgi Yönetim Sistemlerinde tüm işlemlerin tamamlanarak entegrasyon sağlanacaktır.
5-Konu ile ilgili olarak yaşanabilecek aksaklıklar için [email protected] mail adresinden iletişim kurulacaktır.
İlgilenen üyelerimize duyurulur.
Saygılarımızla.
(Aslı İmzalıdır)
Tolga ORUÇOĞLU
Genel Sekreter