Tümdef
Duyurular

Tıbbi Cihazlarla İlgili Mal ve Hizmet Alımları Hakkında Duyuru

08 Nisan 2019

Değerli Üyemiz,

Kamu Hastaneleri Genel Müdürlüğü Tedarik Planlama Stok ve Lojistik Yönetimi Dairesi Başkanlığı tarafından ‘’Tıbbi Cihazlarla İlgili Mal ve Hizmet Alımları’’ hakkında ekli duyuru yayınlanmış olup İl Sağlık Müdürlüklerine gönderilmiştir.

https://khgmstokyonetimidb.saglik.gov.tr/TR,54190/tibbi-cihazlarla-ilgili-mal-ve-hizmet-alimlari-hakkinda.html

Duyuru;

Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından yayınlanan Tıbbi Cihazlarla İlgili Mal ve Hizmet Alımı İşlemleri hakkındaki 2018/26 sayılı Genelgesinin 2.6 maddesinde; “(…) Garanti sonrasında; bakım ve onarım hizmetlerinin hangi şartlarda (parça dahil, parça hariç, vb.) ve ihale fiyatına göre hangi oranda olacağı ihale dosyasına giren evraklar içerisinde yazılı olarak bulundurulması sağlanacaktır. Tıbbi cihaz satın alındıktan sonra kullanıcılara ve teknik servis sorumlularına eğitim süresi ve şartları şartnamelerde belirtilecektir." ve 2.8 maddesinde; “(…) Satın alınan tıbbi cihaz ile ilgili bakım onarım ihtiyacı için satışı yapan satış merkezine ulaşılamaması halinde üretici veya ithalatçı firmaya ulaşılarak sorunun giderilmesi yönünde ihale sözleşmelerinde düzenleme yapılacaktır. Ayrıca, idareler garanti süresinin bitim tarihinden sonra sağlanacak yedek parçalar için hizmetin özelliğini göz önüne alarak düzenlemeler yapacaklardır.” ifadeleri yer almaktadır.

Bu bağlamda, Genel Müdürlüğümüze bağlı sağlık tesisleri tarafından tıbbi cihaz alımı idari şartnamelerinde garanti süresinin belirtilmesi gerekmektedir. Bunun yanında, Tıbbi Cihaz Yönetmeliği madde 23’ün 2. ve 3. bendine de istinaden tıbbi cihaz alımı veya tıbbi cihazla birlikte hizmet alımlarında cihazların kurulumu sonrasında yapılacak kabul testleri ile cihazların servise alınmasından sonra gerçekleştirilecek bakım onarım, test, kontrol ve kalibrasyonların, yüklenici veya sağlık kuruluşunca hangi şartlarda yapılacağı, kullanıcılara ve teknik servis sorumlularına verilecek olan eğitim süresi ve şartları, hizmetin gereği ve kamu yararı esas alınarak, idari şartnamelerde tarafların yükümlülükleri açık olarak belirtilmelidir.

Garanti sonrasında; bakım ve onarım hizmetlerinin hangi şartlarda (parça dahil, parça hariç, vb.) yapılacağı ile ilgili hususlar ve idare tarafından yedek parçalar için düzenlenecek evraklar ihale dosyasında hazır bulundurulması gerekmektedir. Bu kapsamda, tıbbi cihaz ile ilgili bakım onarım ihtiyacı için satış merkezine ulaşılamaması halinde, üretici veya ithalatçı firmaya ulaşılarak sorunun giderilmesi hususu ihale sözleşmelerinde belirtilmelidir.

Bu hususlara ek olarak, tıbbi cihazlara satış sonrası hizmeti sunacak kuruluşlardan "TS 12426 Yetkili Servisler — Tıbbi Cihazlar İçin Kurallar" standardına veya " TS 13703 - Özel Servisler - Tıbbi Cihazlar İçin Kurallar" standardına göre hizmet alınacak cihaz için hizmet yeterlilik belgesine sahip olma şartının ihale isterlerinde belirtilmesi hususunda;

Gereğini bilgilerinize rica ederim.

İlgilenen üyelerimize duyurulur.

Saygılarımızla.

(Aslı İmzalıdır)

Tolga ORUÇOĞLU

Genel Sekreter

TÜMDEF Akademi

Tıbbi Cihaz sektör temsilcilerimizin her alanda bilgilendirilmesi ve güncel bilgilere erişimini kolaylaştırmak amacıyla TÜMDEF Akademi, kapılarını açtı!

DETAYLI BİLGİ