Değerli Üyemiz, merhaba
Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu tarafından Serbest Satış Sertifikasının geçerlilik süreleri 1 yıl olarak verilmekteyken sektörden gelen talepler üzerine ihracat yapma süreçlerini kolaylaştırmak ve bürokrasiyi azaltmak amacıyla geçerlilik süreleri 3 yıl olarak uzatılmıştır.
Serbest Satış Sertifikası başvuruları ebs.titck.gov.trsayfasında bulunan Elektronik Süreç Yönetimi (ESY) sistemi üzerinden elektronik ortamda yapılmaktadır. Başvurunun oluşturulabilmesi için ihraç edilecek tıbbi cihazların/ürünlerin Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Ulusal Bilgi Bankası’na (TİTUBB) kayıt/bildirimlerinin tamamlanmış olması gerekmektedir. Başvuru evrakları kılavuzda belirtildiği şekilde EUP sistemine yüklenecektir. Örnek dilekçe ektedir.EUP sisteminde kayıtlı olmayan firmaların EUP sistemine elektronik ortamda kayıt işlemlerini tamamlamaları ve ilgili kılavuzda belirtildiği şekilde gerekli belgelerle Kurumumuz Bilgi Sistemleri Daire Başkanlığı “Kurum Otomasyon Birimi’ne” başvurmaları gerekmektedir. Başvuruları Kurum Otomasyon Birimince onaylandığı takdirde EUP sistemine giriş için gerekli şifre otomatik olarak kendilerine iletilecektir.
Başvuru dilekçesinin Kurumumuza iletilmesinin ardından yapılacak inceleme sonucunda sertifika ücreti, firma yetkilisinin e-posta adresine gönderilen referans numarası ile Halk Bankası nezdinde açılan hesaba Kurumumuz www.titck.gov.tr web sayfasında “Fiyat Tarifesi” dokümanında belirtildiği şekilde Kurumsal Tahsilat olarak yatırılacaktır.
Duyuru İçin : http://titubb.titck.gov.tr/AnaSayfaV3.aspxİlgilenen üyelerimize duyurulur.
Saygılarımızla.
(Aslı İmzalıdır)
Ayşegül CANTÜRK
Genel Sekreter
Ek:
1- Dilekçe Örneği İçin Tıklayınız
2- İlgili Duyuru İçin Tıklayınız