T.C. Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 4 Haziran 2008 gün 2008/2 sayılı duyurusunda idarelere ve tıbbi cihaz tedarikçilerine yönelik bazı açıklayıcı bilgiler verilmiştir.
Bu duyuruya istinaden dernek başkanımızın,Sağlık Bakanlığı THGM Genel Müdürü ile yapılan görüşmesinde esas itibariyle ;
-TİTUBB sistemine piyasaya arz ettiği Tıbbi Cihazları ve Mevzuatlarını kaydederek, Sağlık Bakanlığı Onaylıdır onayını alanlardan AT Sertifikaları istenmeyeceği,
-Piyasaya arz edilen Tıbbi Cihazların ithalatında barkod zorunluluğu bulunmadığı,bakodların SGK geri ödeme kapsamında değerlendirildiği ve geçici ürün numaralarının ürün üzerinde bulunma zorunluluğu olmadığı,
-TİTUBB kayıtlı firma ve ürünlerin ihale aşamasında her firmadan istenmesi yerine ,sadece ihale uhdesinde kalan firmalardan istenmesi gerektiği, idarelerin konu hakkında hassasiyet göstermesi ve Bakanlıkla temasa geçmesi gerekliliği ,
-Alım yapan idarelerin ve tedarikçilerin ihalede sorun yaşamaması için ihale tarihinden 7 gün önce Bakanlığa kayıt için başvurulara öncelik verilerek,kayıt işlemlerinin 7 gün içinde tamamlanacağı ,
Ayrıca Bakanlığa bağlı tüm idarelere bu hususların duyurulduğu bildirilmiştir.
Devamı….
İSTATİSTİKİ BİLGİLER
-TİTUBB sistemine kayıtlı 700.000 SGK onaylı ürün bulunmaktadır.
-Bunlardan 550.000 tanesi Sağlık Bakanlığı tarafından onaylı bulunmaktadır.
-Bunlardan 30.000 tanesi RED pozisyonunda bulunmaktadır.
-Bunlardan 120.000 tanesi mükerrer , eksik evrak , hatalı giriş olarak askıda bulunmaktadır.
Bahse konu 120.000 ürün sürecinin içerisinde onay bekleyen üyelerimizin , mail kutularını ve girişlerini tekrar kontrol etmeleri gerekmektedir.Buna rağmen Onay alamadığını iddia eden üyelerimizin Firma Tanımlayıcı Numaralarınıda belirterek derneğimize yazılı olarak müracat etmelerini tavsiye ederiz
Duyuru metnini okumak için tıklayınız...