Karar Sayısı
: 2012/3775
Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından 4734 sayılı Kamu
İhale Kanununun 3 üncü maddesinin (f) bendi kapsamında yapılacak ihalelere
ilişkin ekli Esasların yürürlüğe konulması; Çalışma ve Sosyal Güvenlik
Bakanlığının 19/9/2012 tarihli ve 16356827 sayılı
yazısı üzerine, 4734 sayılı Kanunun geçici 4 üncü maddesine göre, Bakanlar
Kurulu'nca 24/9/2012 tarihinde kararlaştırılmıştır.
Abdullah GÜL
CUMHURBAŞKANI
Recep Tayyip ERDOĞAN
Başbakan
B. ARINÇ A.
BABACAN B.
ATALAY B.
BOZDAĞ
Başbakan Yardımcısı Başbakan
Yardımcısı Başbakan
Yardımcısı Başbakan
Yardımcısı
S. ERGİN F.
ŞAHİN E.
BAĞIŞ N.
ERGÜN
Adalet Bakanı Aile ve Sosyal
Politikalar Bakanı Avrupa
Birliği Bakanı Bilim,
Sanayi ve Teknoloji Bakanı
F. ÇELİK E.
BAYRAKTAR T.
YILDIZ M.
Z. ÇAĞLAYAN
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Çevre ve Şehircilik Bakanı Dışişleri Bakanı
V. Ekonomi
Bakanı
T. YILDIZ S.
KILIÇ M.
M. EKER H.
YAZICI
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Gençlik ve Spor Bakanı Gıda, Tarım ve Hayvancılık
Bakanı Gümrük ve Ticaret Bakanı
İ. N. ŞAHİN C.
YILMAZ E.
GÜNAY M.
ŞİMŞEK
İçişleri Bakanı Kalkınma
Bakanı Kültür
ve Turizm Bakanı Maliye
Bakanı
Ö.
DİNÇER İ.
YILMAZ V.
EROĞLU
Milli Eğitim Bakanı Milli
Savunma Bakanı Orman
ve Su İşleri Bakanı
R.
AKDAĞ B.
YILDIRIM
Sağlık
Bakanı Ulaştırma,
Denizcilik ve Haberleşme Bakanı
24/9/2012 TARİHLİ
VE 2012/3775 SAYILI
KARARNAMENİN EKİ
ESASLAR
BİRİNCİ BÖLÜM
Genel Hükümler
Amaç ve kapsam
MADDE 1 – (1) Bu Esasların amacı, 4/1/2002
tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 3 üncü maddesinin (f) bendi uyarınca finansmanının tamamı Sosyal Güvenlik
Kurumu tarafından karşılanarak elde edilen sonuçlardan ilgili kamu kurum ve
kuruluşları ile üniversitelerin faydalanacağı her türlü araştırma ve
geliştirme hizmet alımlarında uygulanacak usul ve esasları belirlemektir.
(2) Bu Esaslar,
4734 sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin (f) bendi uyarınca Sosyal Güvenlik
Kurumu tarafından yürütülen araştırma ve geliştirme hizmet alımlarını
kapsar.
Hukuki dayanak
MADDE 2 – (1)
Bu Esaslar, 4734 sayılı Kanunun 3
üncü maddesinin (f) bendi ile geçici 4 üncü maddesi hükümlerine dayanılarak
hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3 – (1) Bu Esasların uygulanmasında;
a) Araştırma ve geliştirme: Sosyal güvenlik alanında
yapılacak araştırma ve geliştirme faaliyetlerini,
b) Doğrudan temin: Bu Esaslarda belirtilen hallerde ihtiyaçların, Kurum
tarafından davet edilen isteklilerle teknik şartların ve fiyatın
görüşülerek doğrudan temin edilebildiği usulü,
c) Hizmet: Kurum tarafından alınacak her türlü araştırma ve
geliştirme hizmetini,
ç) Hizmet sunucusu: Araştırma ve geliştirme hizmet alımı ihalesine
teklif veren gerçek veya tüzel kişileri,
d) İhale: Bu Esaslarda yazılı usul ve şartlarla hizmet alımının
istekliler arasından seçilecek birisi üzerine bırakıldığını gösteren ve
ihale yetkilisinin onayını müteakip sözleşmenin imzalanması ile tamamlanan
işlemleri,
e) İhale işlem dosyası: Hizmet alımı ihalesi sürecine
ait tüm bilgi ve belgelerin yer aldığı
dosyayı,
f)
İstekli: Hizmet alımı ihalesine teklif veren hizmet sunucusunu,
g) Kamu hizmet
sunucusu: Ulusal alanda ve münhasıran araştırma ve geliştirme
faaliyetlerini yürütmek amacı ile kanunlarla kurulan kurumlar ile bilimsel
özerkliğe ve kamu tüzel kişiliğine sahip eğitim-öğretim, bilimsel araştırma,
yayın ve danışmanlık yapan yükseköğretim kurumlarını,
ğ) Kurum: Sosyal Güvenlik Kurumunu,
h) Ortak
girişim: Hizmet alımı ihalesine katılmak üzere birden fazla gerçek veya
tüzel kişinin aralarında yaptıkları anlaşma ile oluşturulan iş ortaklığı
veya konsorsiyumları,
ı)
Pazarlık usulü: İhale sürecinin iki aşamalı olarak gerçekleştirildiği ve Kurumun
ihale konusu hizmetin teknik detayları ile gerçekleştirme yöntemlerini ve
fiyatı isteklilerle görüştüğü usulü,
i)
Protokol: Hizmet alımlarında Kurum ile kamu hizmet sunucusu arasında
yapılan yazılı anlaşmayı,
j)
Sözleşme: Hizmet alımlarında Kurum ile yüklenici arasında yapılan yazılı
anlaşmayı,
k)
Teklif: Bu Esaslara göre yapılacak ihale ile alımlarda isteklinin Kuruma
sunduğu fiyat teklifi ile değerlendirmeye esas belge veya bilgileri,
l) Yönetim Kurulu: Sosyal Güvenlik Kurumu Yönetim Kurulunu,
m) Yüklenici:
Üzerine ihale yapılan ve sözleşme imzalanan istekliyi,
ifade
eder.
Temel ilkeler
MADDE 4 – (1) Kurum, bu Esaslara göre yapılacak ihalelerde;
saydamlığı, rekabeti, eşit muameleyi, güvenirliği, gizliliği, kamuoyu
denetimini, ihtiyaçların uygun şartlarla ve zamanında karşılanmasını ve
kaynakların verimli kullanılmasını sağlamakla sorumludur.
(2) Ödeneği bulunmayan hizmet alımı için ihaleye
çıkılamaz.
(3) Bu Esaslara
göre hizmet alımları; pazarlık usulü, doğrudan temin ve kamu hizmet sunucularından
protokol ile alım usulüyle gerçekleştirilir.
(4) Bu
Esaslara göre alım yapılmadan ve ihaleye çıkılmadan önce, elde edilen
sonuçlardan hangi kurum ve kuruluşların faydalanacağı ve bu hizmetin
kapsamı ile niteliğini içeren Yönetim Kurulu Kararı alınması zorunludur.
(5) Bu
Esaslara göre alım yapılmadan ve ihaleye çıkılmadan önce, yaklaşık maliyeti
16/5/2006 tarihli ve 5502 sayılı Sosyal Güvenlik
Kurumu Kanununun 7 nci maddesinin birinci
fıkrasının (d) bendi ve 10 uncu maddesinin birinci fıkrasının (f) bendinde
tespit edilen limitin altında olanlar için Kurum Başkanının onayı, üstünde
olanlar için Yönetim Kurulu Kararı alınması zorunludur.
(6) Bu Esasların
15 inci maddesinin birinci fıkrası, 16 ncı
maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi ile 42 nci
maddesinin birinci fıkrasında belirtilen tutarlar Katma Değer Vergisi hariç
olmak üzere belirlenir.
İKİNCİ BÖLÜM
İhale Süreci ve Alım
İhale komisyonlarının oluşumu
MADDE 5 – (1)
İhale yetkilisi; biri başkan, ikisi
ihale konusu işin uzmanı olması şartıyla en az beş ve tek sayıda kişiden
oluşan ihale komisyonunu, yedek üyeler de dâhil olmak üzere görevlendirir.
(2) Kurumda ihaleyi yapacak yeterli
sayı veya nitelikte personel bulunmaması halinde, diğer kurum ve kuruluşlardan
komisyona üye alınabilir.
(3) Gerekli incelemeyi yapmalarını
sağlamak amacıyla ihale işlem dosyasının birer örneği, ilan veya daveti izleyen
üç gün içinde ihale komisyonu üyelerine verilir.
(4) İhale komisyonu eksiksiz olarak toplanır. Komisyon
kararları çoğunlukla alınır. Kararlarda çekimser kalınamaz. Komisyon
başkanı ve üyeleri oy ve kararlarından sorumludur. Karşı oy kullanan
komisyon üyeleri, gerekçesini komisyon kararına yazmak ve imzalamak
zorundadır.
(5) İhale komisyonunca alınan kararlar ve düzenlenen
tutanaklar, komisyon başkan ve üyelerinin adları, soyadları, görev ve
unvanları belirtilerek imzalanır.
İhale yetkilisi
MADDE 6 – (1)
İhale yetkilisi,
Kurumun, ihale ve harcama yapma
yetki ve sorumluluğuna sahip kişi veya kurulları ile usulüne uygun olarak
yetki devri yapılmış görevlileridir.
Yaklaşık maliyet
MADDE 7 – (1) Hizmet alımının ihalesi yapılmadan önce Kurum
tarafından, her türlü fiyat araştırması yapılarak katma değer vergisi hariç
olmak üzere yaklaşık maliyet belirlenir ve dayanaklarıyla birlikte bir
hesap cetvelinde gösterilir. Yaklaşık
maliyete ihale ilanlarında yer verilmez, isteklilere veya ihale süreci ile
resmî ilişkisi olmayan diğer kişilere açıklanmaz.
(2) Sınaî ve teknolojik zorunlulukların gerektirdiği
haller ile yabancı ülkelerden yapılacak alımlar ihale yetkilisinin onayı
alınmak suretiyle yaklaşık maliyet tespit edilmeden gerçekleştirilebilir.
İhaleye katılımda yeterlik kuralları
MADDE 8 – (1) İhaleye
katılacak isteklilerden yeterliliğe ilişkin olarak aşağıdaki belgeler
istenebilir:
a)
İsteklinin, mevzuatı gereği ilgili odaya kayıtlı olarak faaliyette
bulunduğunu ve teklif vermeye yasal olarak yetkili olduğunu kanıtlayan
belgeler.
b)
İsteklinin yönetici kadrosu ile işi yürütecek teknik personelinin eğitimi
ve mesleki niteliklerini gösteren belgeler.
c)
İsteklinin, araştırma-geliştirme faaliyetlerine ve kaliteyi sağlamasına
yönelik belgeler.
(2) İhale dışı bırakılacak isteklilerle ilgili olarak
4734 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin dördüncü fıkrası uygulanır.
İhaleye
katılamayacak olanlar
MADDE 9 – (1) Aşağıda sayılanlar doğrudan veya dolaylı veya
alt yüklenici olarak, kendileri veya başkaları adına hiçbir şekilde
ihalelere katılamazlar:
a) 4734
sayılı Kanun ve diğer kanunlardaki hükümler gereğince geçici veya sürekli
olarak kamu ihalelerine katılmaktan yasaklanmış olanlar ile 12/4/1991 tarihli ve 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu
kapsamına giren suçlardan veya örgütlü suçlardan veyahut kendi ülkesinde ya
da yabancı bir ülkede kamu görevlilerine rüşvet verme suçundan dolayı
hükümlü bulunanlar.
b)
İlgili mercilerce hileli iflas ettiğine karar verilenler.
c) Kurumun
ihale yetkilisi kişileri ile bu yetkiye sahip kurullarda görevli kişiler.
ç) Kurumda
ihale konusu işle ilgili her türlü ihale işlemlerini hazırlamak, yürütmek,
sonuçlandırmak ve onaylamakla görevli olanlar.
d) (c)
ve (ç) bentlerinde belirtilen şahısların eşleri ve üçüncü dereceye kadar
kan ve ikinci dereceye kadar kayın hısımları ile evlatlıkları ve evlat
edinenleri.
e) (c),
(ç) ve (d) bentlerinde belirtilenlerin ortakları ile şirketleri (bu
kişilerin yönetim kurullarında görevli bulunmadıkları veya sermayesinin %
10'undan fazlasına sahip olmadıkları anonim şirketler hariç).
(2)
İhale konusu işin danışmanlık hizmetlerini yapan yükleniciler bu işin
ihalesine katılamazlar. Aynı şekilde, ihale konusu işin yüklenicileri de o
işin danışmanlık hizmeti ihalelerine katılamazlar. Bu yasaklar, bunların
ortaklık ve yönetim ilişkisi olan şirketleri ile bu şirketlerin
sermayesinin yarısından fazlasına sahip oldukları şirketleri için de
geçerlidir.
(3)
Kurum bünyesinde bulunan veya Kurum ile ilgili her ne amaçla kurulmuş
olursa olsun vakıf, dernek, birlik, sandık gibi kuruluşlar ile bu
kuruluşların ortak oldukları şirketler Kurumun bu ihalelerine katılamazlar.
(4) Bu
yasaklara rağmen ihaleye katılan istekliler ihale dışı bırakılarak geçici
teminatları gelir kaydedilir. Ayrıca, bu durumun tekliflerin
değerlendirilmesi aşamasında tespit edilememesi nedeniyle bunlardan biri
üzerine ihale yapılmışsa, teminatı gelir kaydedilerek ihale iptal edilir.
Ortak
girişimler
MADDE 10 – (1) Ortak girişimler birden fazla gerçek veya tüzel
kişi tarafından iş ortaklığı veya konsorsiyum
olarak iki türlü oluşturulabilir. İş ortaklığı üyeleri, hak ve
sorumluluklarıyla işin tümünü birlikte yapmak üzere, konsorsiyum
üyeleri ise, hak ve sorumluluklarını ayırarak işin kendi uzmanlık
alanlarıyla ilgili kısımlarını yapmak üzere ortaklık yaparlar. İş ortaklığı
her türlü ihaleye teklif verebilir. Ancak Kurum, işin farklı uzmanlıklar
gerektirmesi durumunda, ihaleye konsorsiyumların
teklif verip veremeyeceğini ihale dokümanında belirtir. İhale aşamasında
ortak girişimden kendi aralarında bir iş ortaklığı veya konsorsiyum
yaptıklarına dair anlaşma istenir. İş ortaklığı anlaşmalarında pilot ortak,
konsorsiyum anlaşmalarında ise koordinatör ortak
belirtilir. İhalenin iş ortaklığı veya konsorsiyum
üzerinde kalması halinde, sözleşme imzalanmadan önce noter tasdikli iş
ortaklığı veya konsorsiyum sözleşmesinin verilmesi gerekir. İş ortaklığı
anlaşma ve sözleşmesinde, iş ortaklığını oluşturan gerçek veya tüzel kişilerin
taahhüdün yerine getirilmesinde müştereken ve müteselsilen
sorumlu oldukları, konsorsiyum anlaşma ve
sözleşmesinde ise, konsorsiyumu oluşturan gerçek veya tüzel kişilerin, işin
hangi kısmını taahhüt ettikleri ve taahhüdün yerine getirilmesinde koordinatör
ortak aracılığıyla aralarındaki koordinasyonu sağlayacakları belirtilir.
Alt
yükleniciler
MADDE 11 – (1) İhale konusu işin özelliği nedeniyle ihtiyaç
görülmesi halinde, ihale aşamasında isteklilerden alt yüklenicilere
yaptırmayı düşündükleri işleri belirtmeleri, sözleşme imzalamadan önce de
alt yüklenicilerin listesini Kurumun onayına sunmaları istenebilir. Ancak
bu durumda, alt yüklenicilerin yaptıkları işlerle ilgili sorumluluğu
yüklenicinin sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.
Yasak
fiil veya davranışlar
MADDE 12 – (1) İhalelerde aşağıda belirtilen fiil veya
davranışlarda bulunmak yasaktır:
a) Hile,
vaat, tehdit, nüfuz kullanma, çıkar sağlama, anlaşma, irtikap,
rüşvet suretiyle veya başka yollarla ihaleye ilişkin işlemlere fesat
karıştırmak veya buna teşebbüs etmek.
b)
İsteklileri tereddüde düşürmek, katılımı engellemek, isteklilere anlaşma
teklifinde bulunmak veya teşvik etmek, rekabeti veya ihale kararını
etkileyecek davranışlarda bulunmak.
c) Sahte
belge veya sahte teminat düzenlemek, kullanmak veya bunlara teşebbüs etmek.
ç)
Alternatif teklif verebilme halleri dışında, ihalelerde bir istekli
tarafından kendisi veya başkaları adına doğrudan veya dolaylı olarak,
asaleten ya da vekaleten birden fazla teklif
vermek.
d) 9
uncu maddeye göre ihaleye katılamayacağı belirtildiği halde ihaleye
katılmak.
(2) Bu
yasak fiil veya davranışlarda bulunanlar hakkında 4734 sayılı Kanunun
Dördüncü Kısmında belirtilen hükümler uygulanır.
İhale saatinden önce ihalenin iptal edilmesi
MADDE 13 – (1) Kurumun gerekli gördüğü veya ihale dokümanında yer
alan belgelerde ihalenin yapılmasına engel olan ve düzeltilmesi mümkün
bulunmayan hususların bulunduğunun tespit edildiği hallerde ihale saatinden
önce ihale iptal edilebilir. Bu durumda, iptal nedeni
belirtilmek suretiyle ihalenin iptal edildiği isteklilere hemen yazıyla
duyurulur. İhalenin iptal edilmesi halinde, verilmiş olan bütün teklifler
reddedilmiş sayılır ve bu teklifler açılmaksızın isteklilere iade edilir.
İhalenin iptal edilmesi nedeniyle isteklilerce Kurumdan herhangi bir hak
talebinde bulunulamaz.
Hizmet alımı ihalelerinde usul
MADDE 14 – (1)
Kurum tarafından, araştırma ve
geliştirme hizmet alımı ihalelerinde pazarlık usulü uygulanır.
Pazarlık usulü
MADDE 15 – (1) Bu usulle, tutarı her yıl Kamu İhale Kurumunca 4734 sayılı Kanunun 22 nci maddesinin (d) bendinde belirtilen büyükşehir
belediyesi sınırları dâhilinde bulunan idareler için öngörülen parasal
sınırın on katını aşmayan araştırma ve geliştirme hizmet alımları
yapılabilir. Söz konusu parasal sınırın on katını aşan hizmet alım
ihaleleri 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 4735 sayılı Kamu İhale
Sözleşmeleri Kanunu hükümlerine tabidir.
(2) Bu usul, işin
nitelik ve gereğine göre Kurum tarafından isteklilerden yazılı teklif almak
ve bedel üzerinde pazarlık yaparak anlaşmak suretiyle yapılır. İhalenin
yapılışı, teklifler ve üzerine ihale bırakılanın tercih nedenleri komisyon
kararında gösterilir.
(3) Bu usule göre yapılacak hizmet alımı ihalelerinde, Kurum
ilan yapıp yapmamakta serbesttir. İlan yapılmasına karar verilmesi halinde,
ihale ilanı ihale tarihinden en az on gün önce ülke genelinde yayım yapan
gazetelerin birinde yayımlanır.
(4) İlan yapılmaması durumunda ihale tarihinden en az beş
gün önce ve en az üç istekli davet edilerek, yeterlik belgelerini ve fiyat
tekliflerini ihale saatinden önce Kuruma vermeleri istenir.
Doğrudan temin
MADDE 16 – (1) Aşağıda belirtilen hallerde ihtiyaçların ilan yapılmaksızın ve
geçici teminat alınmaksızın doğrudan temini usulüne başvurulabilir:
a) İhtiyacın sadece gerçek veya tüzel tek kişi tarafından
karşılanabileceğinin tespit edilmesi.
b) Sadece gerçek veya tüzel tek kişinin ihtiyaç ile
ilgili özel bir hakka sahip olması.
c) Her yıl Kamu İhale Kurumunca 4734 sayılı Kanunun 22 nci maddesinin (d) bendinde belirtilen büyükşehir
belediyesi sınırları dâhilinde bulunan idareler için öngörülen parasal
sınırın üç katını aşmayan araştırma ve geliştirme hizmet alımları.
ç) Pazarlık usulü ile yapılan ihalede hiç ya da geçerli teklif
çıkmaması.
(2) Bu maddeye göre yapılacak alımlarda, ihale komisyonu
kurma ve 8 inci maddede sayılan yeterlik kurallarını arama zorunluluğu
bulunmaksızın, ihale yetkilisince görevlendirilecek kişi veya kişiler
tarafından piyasada fiyat araştırması yapılarak ihtiyaçlar temin edilir.
(3) Bu maddeye göre yapılacak alımlarda sözleşme
yapılması zorunlu olup, sözleşme bedelinin % 6’sı oranında kesin teminat
alınıp alınmamasında Kurum yetkilidir.
İhale dokümanının içeriği ve idari
şartnamede yer alması zorunlu hususlar
MADDE 17 – (1) İhale dokümanında; isteklilere talimatları da içeren idari
şartnameler, teknik şartnameler, sözleşme tasarısı ve gerekli diğer belge
ve bilgiler bulunur.
(2) İdari şartnamede ihale
konusuna göre asgari aşağıdaki hususların belirtilmesi zorunludur:
a) İşin adı, niteliği, türü ve
miktarı, hizmetlerde iş tanımı.
b) Kurumun adı, adresi, telefon ve
faks numarası.
c) İhale usulü, ihale tarih ve
saati ile tekliflerin nereye verileceği.
ç) İsteklilere talimatlar.
d) İsteklilerde aranılan şartlar, belgeler ve yeterlik kriterleri.
e) İhale dokümanında açıklama isteme ve yapılma
yöntemleri.
f) Tekliflerin geçerlilik süresi.
g) Ulaşım, sigorta, vergi, resim ve harç giderlerinden
hangisinin teklif fiyatına dahil olacağı.
ğ) Tekliflerin alınması, açılması ve değerlendirilmesinde
uygulanması gereken ve bu Esaslarda belirtilen usul ve esaslar.
h) İhale kararının alınmasından sözleşmenin imzalanmasına
kadar uygulanması gereken ve bu Esaslarda belirtilen usul ve esaslar.
ı) İhalenin sadece yerli isteklilere açık olup olmadığı
ve yerli istekliler lehine fiyat avantajı uygulanıp uygulanmayacağı.
i) Teklif ve sözleşme türü.
j) Geçici ve kesin teminat oranları ile teminatlara ait
şartlar.
k) İhale saatinden önce ihalenin iptal edilmesinde Kurumun
serbest olduğu.
l) Bütün tekliflerin reddedilmesi ve ihalenin iptal
edilmesinde Kurumun serbest olduğu.
m) İhale konusu işin başlama ve bitirme tarihi, yapılma
yeri, teslim şartları ve gecikme halinde alınacak cezalar.
n) Ödeme yeri ve şartlarıyla avans verilip verilmeyeceği,
verilecekse şartları ve miktarı.
o) Süre verilebilecek haller ve şartları ile sözleşme
kapsamında yaptırılabilecek iş artışları ile iş eksilişi durumunda
karşılıklı yükümlülükler.
ö) Vergi, resim ve harçlar ile sözleşme ile ilgili diğer
giderlerin kimin tarafından ödeneceği.
p) Sigorta sorumluluğuna ilişkin şartlar.
r) Denetim, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin şartlar.
s) Anlaşmazlıkların çözümü.
İhale dokümanının verilmesi
MADDE 18 – (1) İhale dokümanı Kurumda
bedelsiz görülebilir. Ancak, ihaleye katılmak isteyen isteklilerin, bu
dokümanı satın almaları zorunludur. Doküman bedeli, basım maliyetini
aşmayacak ve rekabeti engellemeyecek şekilde Kurum tarafından tespit
edilir.
İhale dokümanında değişiklik veya açıklama yapılması
MADDE 19 – (1) İlan yapıldıktan sonra ihale
dokümanında değişiklik yapılmaması esastır. Değişiklik yapılması zorunlu
olursa, bunu gerektiren sebep ve zorunluluklar bir tutanakla tespit
edilerek önceki ilanlar geçersiz sayılır ve hizmet alımı yeniden aynı
şekilde ilan olunur.
(2) İlan yapıldıktan veya ihaleye çıkıldıktan sonra,
tekliflerin hazırlanmasını veya işin gerçekleştirilmesini etkileyebilecek
maddi veya teknik hatalar veya eksikliklerin Kurum tarafından tespit
edilmesi veya isteklilerce yazılı olarak bildirilmesi halinde, ihale
dokümanında değişiklikler yapılabilir. Yapılan bu değişikliklere ilişkin
ihale dokümanının bağlayıcı bir parçası olan zeyilname, son teklif verme
gününden en az üç iş günü öncesinde bilgi sahibi olmalarını temin edecek
şekilde ihale dokümanını satın
alanların tamamına gönderilir.
Zeyilname ile yapılan değişiklikler nedeniyle tekliflerin hazırlanabilmesi
için ek süreye ihtiyaç duyulması halinde, ihale tarihi bir defaya mahsus
olmak üzere en fazla yirmi gün zeyilname ile ertelenebilir. Zeyilname
düzenlenmesi halinde, teklifini bu düzenlemeden önce vermiş olan isteklilere
tekliflerini geri çekerek, yeniden teklif verme imkânı sağlanır.
(3) Ayrıca, istekliler tekliflerini hazırlarken ihale
dokümanında açıklanmasına ihtiyaç duyulan hususlarla ilgili olarak son
teklif verme gününden üç gün öncesine kadar yazılı olarak açıklama talep
edebilir. Bu talebin Kurum tarafından uygun görülmesi halinde yapılacak
açıklama, bu tarihe kadar ihale
dokümanını satın alan bütün isteklilere son
teklif verme gününden önce bilgi sahibi olmalarını temin edecek şekilde ve
açıklama talebinde bulunan istekli belirtilmeksizin yazılı olarak
gönderilir.
İhale ilanlarında bulunması zorunlu hususlar
MADDE 20 – (1) İhale dokümanında
belirtilmeyen hususlara ilanlarda yer verilemez. İhale ilanlarında aşağıdaki
hususların belirtilmesi zorunludur:
a) Kurumun adı, adresi, telefon ve faks numarası.
b) İşin adı, niteliği, türü, miktarı.
c) Hizmetin yapılacağı yer.
ç) İhale konusu işe başlama ve işi bitirme tarihi.
d) İhaleye katılabilme şartları ve istenilen belgelerin
neler olduğu.
e) Yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler.
f) İhale dokümanının nerede görülebileceği ve hangi
bedelle alınacağı.
g) İhalenin nerede, hangi tarih ve saatte yapılacağı.
ğ) Tekliflerin ihale saatine kadar nereye verileceği.
h) Teklif ve sözleşme türü.
ı) Teklif edilen bedelin % 3'ünden az olmamak üzere,
isteklice belirlenecek tutarda geçici teminat verileceği.
i) Tekliflerin geçerlilik süresi.
j) İhaleye konsorsiyumların
teklif verip veremeyeceği.
İlanın uygun olmaması
MADDE 21 – (1) 15 inci ve 20 nci maddelerdeki hükümlere uygun olmayan ilanlar
geçersizdir. Bu durumda, ilan bu maddelere uygun bir şekilde yenilenmedikçe
ihale yapılamaz.
(2) 15 inci maddede belirtilen ve Kurum tarafından yapılması
öngörülen ilanın yapılmaması veya ilan sürelerine uyulmaması halleri hariç,
yapılan ilanlarda 20 nci madde hükümlerine uygun
olmayan hatalar bulunması durumunda, ilanın yayımlanmasını takip eden beş
gün içinde hatalı hususlar için düzeltme ilanı yapılmak suretiyle ihale
gerçekleştirilebilir.
Tekliflerin hazırlanması ve sunulması
MADDE 22 – (1) Pazarlık usulünde, teklif
mektubu, geçici teminat da dahil olmak üzere
ihaleye katılabilme şartı olarak istenilen bütün belgeler zarfa konulur.
Teklifler istekliler tarafından ad-soyad/ticaret
unvanı belirtilmek suretiyle imzalanır. Zarfın üzerine isteklinin adı,
soyadı veya ticaret unvanı, tebligat adresi, Kurumun adı ve teklifin hangi
işe ait olduğu yazılır. Zarfın yapıştırılan yeri istekli tarafından imzalanır
ve kaşelenir.
(2) Teklif mektubunda ihale dokümanının tamamen okunup
kabul edildiğinin belirtilmesi, teklif edilen bedelin rakam ve yazı ile
birbirine uygun olarak açıkça yazılması, üzerinde kazıntı, silinti,
düzeltme bulunmaması zorunludur.
(3) Teklifler ihale dokümanında belirtilen ihale saatine
kadar sıra numaralı alındılar karşılığında Kuruma verilir. Bu saatten sonra
verilen teklifler kabul edilmez ve açılmaksızın iade edilir. Posta ile
gönderilecek tekliflerin ihale dokümanında belirtilen ihale saatine kadar Kuruma
ulaşması şarttır. Postadaki gecikme nedeniyle işleme konulmayacak olan
tekliflerin alınış zamanı bir tutanakla tespit edilir.
(4) Verilen teklifler, zeyilname düzenlenmesi hali hariç,
herhangi bir sebeple geri alınamaz ve değiştirilemez.
Tekliflerin geçerlilik süresi
MADDE 23 – (1) Tekliflerin geçerlilik süresi
ihale dokümanında belirtilir. Kurum tarafından ihtiyaç duyulması halinde bu
süre, teklif ve sözleşme koşulları değiştirilmemek kaydıyla en fazla ihale
dokümanında belirtilen teklif geçerlilik süresi kadar uzatılabilir.
Teminat
olarak kabul edilecek değerler
MADDE 24 – (1) Teminat olarak kabul edilecek değerler aşağıda
gösterilmiştir:
a)
Tedavüldeki Türk parası.
b)
Bankalar tarafından verilen teminat mektupları.
(2)
İlgili mevzuatına göre Türkiye'de faaliyette bulunmasına izin verilen
yabancı bankaların düzenleyecekleri teminat mektupları ile Türkiye dışında
faaliyette bulunan banka veya benzeri kredi kuruluşlarının kontrgarantisi üzerine Türkiye'de faaliyette bulunan
bankaların düzenleyecekleri teminat mektupları da teminat olarak kabul
edilir.
(3)
Teminat mektupları ihale komisyonlarınca teslim alınır. Tedavüldeki Türk parasının
Kurumun banka hesaplarına yatırılması zorunludur.
(4)
İhale üzerinde kalan istekli ile ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif
sahibi istekliye ait teminat mektupları ihaleden sonra saymanlık ya da
muhasebe müdürlüklerine teslim edilir. Diğer isteklilere ait teminatlar ise
hemen iade edilir. İhale üzerinde kalan istekli ile sözleşme imzalanması
halinde, ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibine ait teminat
sözleşme imzalandıktan hemen sonra iade edilir.
(5)
Teminatlar, teminat olarak kabul edilen diğer değerlerle değiştirilebilir.
(6) Her
ne suretle olursa olsun, Kurum tarafından alınan teminatlar haczedilemez ve
üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.
Teminat
mektupları
MADDE 25 – (1) 23 üncü maddeye göre belirlenen tekliflerin
geçerlilik süresinden en az otuz gün fazla süreli olmak kaydıyla, geçici
teminat mektuplarında süre belirtilir. Teklif geçerlilik süresinin
uzatılması halinde, geçici teminat mektuplarının süresi de aynı süre ile
uzatılır. Kesin teminat mektuplarının süresi ihale konusu işin bitiş tarihi
dikkate alınmak suretiyle Kurum tarafından belirlenir.
Tekliflerin
alınması ve açılması
MADDE 26 – (1) İhale komisyonunca ihale
dokümanında belirtilen saatte kaç teklif verilmiş olduğu bir tutanakla
tespit edilerek hazır bulunanlara duyurulur ve hemen ihaleye başlanır. Bu
çerçevede, ihale komisyonu tarafından teklif zarflarının incelenmesinin
ardından, teklif zarfları açılmadan önce yaklaşık maliyet isteklilere
açıklanır.
(2) İsteklilerin belgelerinin eksik olup olmadığı ve
teklif mektubu ile geçici teminatların usulüne uygun olup olmadığı kontrol
edilir. Belgeleri eksik veya teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne
uygun olmayan istekliler bir tutanakla tespit edilir. İstekliler ile teklif
fiyatları açıklanır. Bu işlemlere ilişkin olarak hazırlanan tutanak ihale
komisyonunca imzalanır. Bu aşamada; hiçbir teklifin reddine veya kabulüne
karar verilemez. Teklifi oluşturan belgeler düzeltilemez veya tamamlanamaz.
Teklifler ihale komisyonunca değerlendirilmek üzere oturum kapatılır.
Tekliflerin değerlendirilmesi
MADDE 27 – (1) İhale komisyonunun talebi
üzerine Kurum, tekliflerin incelenmesi, karşılaştırılması ve değerlendirilmesinde
yararlanmak üzere, net olmayan hususlarla ilgili isteklilerden yazılı
olarak tekliflerini açıklamalarını isteyebilir. Ancak bu açıklama, hiçbir
şekilde teklif fiyatında değişiklik yapılması veya ihale dokümanında yer alan
şartlara uygun olmayan tekliflerin uygun hale getirilmesi amacıyla
istenilemez ve yapılamaz.
(2) Tekliflerin değerlendirilmesinde, öncelikle belgeleri
eksik olduğu veya teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olmadığı
26 ncı maddeye göre ilk oturumda tespit edilen
isteklilerin tekliflerinin değerlendirme dışı bırakılmasına karar verilir.
Ancak, teklifin esasını değiştirecek nitelikte olmaması kaydıyla,
belgelerde bilgi eksikliği bulunması halinde Kurum tarafından belirlenen
sürede isteklilerden bu eksik bilgilerin tamamlanması yazılı olarak
istenir. Belirlenen sürede bilgileri tamamlamayan istekliler değerlendirme
dışı bırakılır ve geçici teminatları gelir kaydedilir. Bu ilk değerlendirme
ve işlemler sonucunda belgeleri eksiksiz ve teklif mektubu ile geçici
teminatı usulüne uygun olan isteklilerin tekliflerinin ayrıntılı
değerlendirilmesine geçilir. Bu aşamada, isteklilerin ihale konusu işi yapabilme
kapasitelerini belirleyen yeterlik kriterlerine ve
tekliflerin ihale dokümanında belirtilen şartlara uygun olup olmadığı ile
birim fiyat teklif cetvellerinde aritmetik hata bulunup bulunmadığı
incelenir. Uygun olmadığı belirlenen isteklilerin teklifleri ile birim
fiyat teklif cetvellerinde aritmetik hata bulunan teklifler değerlendirme
dışı bırakılır.
(3) İhale komisyonu tarafından yapılan değerlendirme
sonucunda yeterliği tespit edilen isteklilerle, bedel üzerinde görüşmeler
yapılır. İlk fiyat tekliflerini aşmamak üzere isteklilerden ihale kararına
esas olacak son yazılı fiyat teklifleri alınarak ihale sonuçlandırılır.
Bütün tekliflerin reddedilmesi ve ihalenin iptali
MADDE 28 – (1) İhale komisyonu kararı
üzerine Kurum, verilmiş olan bütün teklifleri reddederek ihaleyi iptal
etmekte serbesttir. İhalenin iptal edilmesi halinde bu durum bütün
isteklilere derhal bildirilir. Kurum bütün tekliflerin reddedilmesi
nedeniyle herhangi bir yükümlülük altına girmez. Ancak, Kurum isteklilerin
talepte bulunması halinde, ihalenin iptal edilme gerekçelerini talep eden
isteklilere bildirir.
İhalenin karara bağlanması ve onaylanması
MADDE 29 – (1) 26 ncı
ve 27 nci maddelere göre yapılan değerlendirme
sonucunda ihale, ekonomik açıdan en
avantajlı teklifi veren isteklinin üzerinde
bırakılır.
(2) Ekonomik açıdan en
avantajlı teklifin sadece en düşük fiyat
esasına göre belirlenmesinin mümkün olmadığı durumlarda; maliyet etkinliği,
verimlilik, kalite ve teknik ile teknolojik değer gibi fiyat dışındaki
unsurlar dikkate alınarak ekonomik
açıdan en avantajlı teklif
belirlenir. Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin fiyat dışındaki unsurlar da dikkate alınarak belirleneceği
ihalelerde, ihale dokümanında bu unsurların parasal değerler olarak ifade
edilmesi zorunludur. Parasal değerler olarak ifade edilmesi mümkün olmayan
unsurlar için ihale dokümanında nispi ağırlıklar belirlenir.
(3) En düşük fiyatın ekonomik
açıdan en avantajlı teklif olarak
değerlendirildiği ihalelerde, birden fazla istekli tarafından aynı fiyatın
teklif edildiği ve bunların da ekonomik açıdan en avantajlı teklif olduğu anlaşıldığı takdirde, ikinci fıkrada
belirtilen fiyat dışındaki unsurlar dikkate alınmak suretiyle ekonomik
açıdan en avantajlı teklif belirlenerek
ihale sonuçlandırılır.
(4) Yeterlik kriterleri
için öngörülen belgeler fiyat dışı unsur olarak belirlenemez.
(5) İhale komisyonu gerekçeli kararını belirleyerek,
ihale yetkilisinin onayına sunar. Kararlarda isteklilerin adları veya
ticaret unvanları, teklif edilen bedeller, ihalenin tarihi ve hangi istekli
üzerine hangi gerekçelerle yapıldığı, ihale yapılmamış ise nedenleri
belirtilir.
(6) İhale yetkilisi, karar tarihini izleyen en geç beş iş
günü içinde ihale kararını onaylar veya gerekçesini açıkça belirtmek
suretiyle iptal eder.
(7) İhale kararı, onaylanması halinde geçerli, iptal
edilmesi halinde ise hükümsüz sayılır. İhale yetkilisince onaylanmayan ihale
kararları ve yeniden yapılacak işlem yazılı olarak açıklanabilir.
(8) İhale kararları ihale yetkilisince onaylanmadan önce
ihale üzerinde kalan isteklinin 4734 sayılı Kanunun 58 inci ve 59 uncu
maddelerine göre yasaklı olup olmadığı araştırılır.
Kesinleşen ihale kararlarının bildirilmesi
MADDE 30 – (1) İhale sonucu, ihale kararının
ihale yetkilisi tarafından onaylandığı günü izleyen en geç üç gün içinde,
ihale üzerinde bırakılan dahil olmak üzere,
ihaleye teklif veren bütün isteklilere elden veya tebligat adresine iadeli
taahhütlü posta ile bildirilir. İhale sonucunun bildiriminde, tekliflerin
değerlendirmeye alınmama veya uygun bulunmama gerekçelerine de yer verilir.
(2) İhale kararının ihale yetkilisi tarafından iptal
edilmesi durumunda da isteklilere gerekçeleri belirtilmek suretiyle
bildirim yapılır.
(3) İhale sonucunun bütün isteklilere bildiriminden
itibaren; 15 inci maddeye göre yapılan ihalelerde beş iş günü geçmedikçe
sözleşme imzalanamaz.
Sözleşmeye davet
MADDE 31 – (1) 30 uncu maddede belirtilen
sürelerin bitimini, ön mali kontrol yapılması gereken hallerde ise bu
kontrolün tamamlandığı tarihi izleyen günden itibaren üç gün içinde ihale
üzerinde bırakılan istekliye, tebliğ tarihini izleyen beş iş günü içinde
kesin teminatı vermek suretiyle sözleşmeyi imzalaması hususu bildirilir. Bu süre içinde Kurum ile sözleşme
yapmaktan kaçınan istekli için, bu Esasların 32 nci
ve 4734 sayılı Kanunun 58 inci maddeleri hükümleri uygulanır.
(2) Sözleşmenin imzalanacağı tarihte, ihale üzerinde
kalan isteklinin ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığının teyit
edilmesi zorunludur.
(3) Mevzuatı gereği
kesin teminat verme zorunluluğu olmayan, kamu kurum ve kuruluşlarından
kesin teminat alıp almamaya ihale dokümanında belirtilmek kaydıyla Kurum
yetkilidir.
Sözleşme
yapılmasında isteklinin görev ve sorumluluğu
MADDE 32 – (1) İhale üzerinde kalan istekli
31 inci maddede belirtilen süre sonuna kadar kesin teminatı vererek
sözleşmeyi imzalamak zorundadır. Sözleşme imzalandıktan hemen sonra geçici
teminat iade edilir.
(2) Bu zorunluluğa uyulmadığı takdirde, protesto çekmeye
ve hüküm almaya gerek kalmaksızın ihale üzerinde kalan isteklinin geçici
teminatı gelir kaydedilir. Bu durumda Kurum, ekonomik açıdan en avantajlı
ikinci teklif fiyatının ihale yetkilisince uygun görülmesi kaydıyla, bu
teklif sahibi istekli ile de bu Esaslarda belirtilen hükümlere göre
sözleşme imzalayabilir. Ancak ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif
sahibi istekli ile sözleşme imzalanabilmesi için, 31 inci maddede
belirtilen sürenin bitimini izleyen üç gün içinde ekonomik açıdan en
avantajlı ikinci teklif sahibi istekliye 30 uncu maddede belirtilen şekilde
tebligat yapılır.
(3) Ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibinin
de sözleşmeyi imzalamaması durumunda, bu teklif sahibinin de geçici
teminatı gelir kaydedilerek ihale iptal edilir.
Sözleşme yapılmasında Kurumun görev ve sorumluluğu
MADDE 33 – (1) Kurum, 31 inci maddede yazılı
süre içinde sözleşme yapılması hususunda kendisine düşen görevleri yapmakla
yükümlüdür. Kurumun bu yükümlülüğü yerine getirmemesi halinde, istekli
sürenin bitmesini izleyen günden itibaren en geç beş gün içinde, on gün
süreli bir noter ihbarnamesi ile bildirmek şartıyla, taahhüdünden
vazgeçebilir. Bu takdirde geçici teminat geri verilir ve istekli teminat vermek
için yaptığı belgelendirilmiş giderleri istemeye hak kazanır.
İhalenin
sözleşmeye bağlanması
MADDE 34 – (1) Bu Esaslara göre yapılacak
tüm alım ve ihaleler sözleşmeye bağlanır. Sözleşmeler Kurum tarafından
hazırlanır ve ihale yetkilisi ile yüklenici tarafından imzalanarak
yürürlülüğe girer. Yüklenicinin ortak girişim olması halinde, sözleşmeler
ortak girişimin bütün ortakları tarafından imzalanır.
(2) İhale
dokümanında aksi belirtilmedikçe sözleşmelerin notere tescili ve
onaylattırılması zorunlu değildir.
Avans ve teminat
MADDE 35 – (1) İdari şartnamede, ihale
kararında ve sözleşmede yazılı olmak şartıyla, genel hükümlere göre
isteklilere avans verilebilir.
(2) Pazarlık usulü ile yapılacak alımlarda, teklif edilen
bedelin % 3'ünden az olmamak üzere istekli tarafından verilecek tutarda
geçici teminat alınması ve ihale bedelinin % 6'sı oranında kesin teminat
alınması zorunludur.
Sözleşme ilkeleri
MADDE 36 – (1) Bu Esaslara göre düzenlenmesi
gereken sözleşmelerde, ihale dokümanında yer alan şartlara aykırı hükümlere
yer verilemez. Belirtilen haller dışında sözleşme hükümlerinde değişiklik
yapılamaz ve ek sözleşme düzenlenemez.
(2) Bu Esaslar kapsamında yapılan sözleşmenin tarafları,
sözleşme hükümlerinin uygulanmasında eşit hak ve yükümlülüklere sahiptir. İhale
dokümanında belirtilen şartlara aykırı sözleşme düzenlenemez.
Tip sözleşmeler
MADDE 37 – (1) Bu Esaslara göre yapılacak
ihalelerde kullanılacak tip sözleşmeler Kamu İhale Kurumu tarafından
yayımlanmış tip sözleşmeler esas alınmak üzere, Kurum tarafından
düzenlenir.
Sözleşmede yer alması zorunlu hususlar
MADDE 38 – (1) Bu Esaslara göre düzenlenecek
sözleşmelerde, ihale konusu işin özelliğine ve gereğine göre aşağıdaki
hususların belirtilmesi zorunludur:
a) Hizmetin tanımı.
b) Kurumun adı ve adresi.
c) Yüklenicinin adı veya ticaret unvanı, tebligata esas
adresi.
ç) Varsa alt yüklenicilere ilişkin bilgiler ve
sorumlulukları.
d) Sözleşmenin bedeli, türü ve süresi.
e) Ödeme yeri ve şartlarıyla avans verilip verilmeyeceği,
verilecekse şartları ve miktarı.
f) Ulaşım, sigorta, vergi, resim ve harç giderlerinden
hangisinin sözleşme bedeline dahil olacağı.
g) Vergi, resim ve harçlar ile sözleşmeyle ilgili diğer
giderlerin kimin tarafından ödeneceği.
ğ) Kesin teminat miktarı ile kesin teminatın iadesine ait
şartlar.
h) Hizmetin yapılma yeri, teslim etme ve teslim alma
şekil ve şartları.
ı) Gecikme halinde alınacak cezalar.
i) Mücbir sebepler ve süre uzatımı verilebilme şartları.
j) Denetim, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin şartlar.
k) Sözleşmede değişiklik yapılma şartları.
l) Sözleşmenin feshine ilişkin şartlar.
m) Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili
çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları.
n) İhale dokümanında yer alan bütün belgelerin
sözleşmenin eki olduğu.
o) Anlaşmazlıkların çözümü.
Denetim, muayene ve kabul işlemleri
MADDE 39 – (1) Teslim edilen hizmetin
muayene ve kabul işlemleri, 19/12/2002 tarihli ve
24968 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Hizmet Alımları Muayene ve Kabul
Yönetmeliğine göre yapılır. Doğrudan temin yöntemiyle yapılacak alımlarda
da, ihale yetkilisinin onayı alınmak kaydıyla, Kurum personeli arasından
bir veya daha fazla kişi görevlendirilerek denetim, muayene ve kabul
işlemleri yapılabilir.
(2) Sözleşmesinde hüküm bulunması halinde; ihale
dokümanında belirtilen kalite ve özelliklere göre hizmetin yapılıp
yapılmadığı hususunda ihale yetkilisi veya uygun göreceği personel
tarafından belirli aşamalarda ve aralıklarla denetleme yapılabilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Kamu Hizmet Sunucusundan Protokol ile Alım
Protokol ile
alım
MADDE 40 – (1) Kamu hizmet sunucularından
her bir hizmet bedeli ayrı hesaplanmak üzere "beş milyon" Türk
Lirasına kadar (beş milyon Türk Lirası dâhil) yapılacak araştırma ve
geliştirme hizmet alımları Kurum ile kamu hizmet sunucusu arasında
düzenlenecek protokolle gerçekleştirilir.
Protokol
düzenlenmesi
MADDE 41 – (1) Her bir hizmet alımı için
ayrı ayrı protokol düzenlenebileceği gibi, birden
fazla hizmet alımı için ortak protokol düzenlenebilir.
(2) Protokol karşılıklı mutabakat sonucu hazırlanır ve
taraf olan birimlerin harcama yetkilileri tarafından imzalanır.
(3) Hizmete ilişkin hususlar, her alım konusunun
özelliğine göre Kurum tarafından protokolde belirlenir.
(4) Protokolün feshine ve anlaşmazlıkların çözümüne
ilişkin hükümler protokolde belirlenir.
Fiyatlandırma
MADDE 42 – (1) Araştırma ve geliştirme
hizmet alımlarının bedeli, maliyetinin altında kalmamak kaydıyla Kurum ile
kamu hizmet sunucusu arasında yapılacak protokolle belirlenir. Protokol
bedelleri hiçbir zaman "beş milyon" Türk Lirasının üzerinde
olamaz. Belirlenen parasal limitin altında
kalmak amacıyla hizmet alım işleri kısımlara bölünemez.
(2)
Protokol ile alımda kullanılan parasal limit
bir önceki yılın Toptan Eşya Fiyat Endeksi esas alınarak Yönetim Kurulu
tarafından güncellenir ve her yıl 1 Şubat tarihinden geçerli olmak üzere
aynı tarihe kadar internet sitesinde ilan edilir.
Faturalandırma ve ödemeler
MADDE 43 – (1) Alınan hizmetlerin bedeli,
protokolde belirlenen fiyatlar üzerinden hizmeti satan kamu hizmet sunucusu
tarafından düzenlenecek fatura ya da fatura yerine geçen belge
karşılığında, Kurum tarafından ödenir. Faturanın düzenleme ve ödeme süresi
protokolde belirlenir.
Teminat, sözleşme ve avans
MADDE 44 – (1) 40 ıncı madde kapsamında
alınacak hizmetler için geçici ve kesin teminat alınması zorunlu değildir.
(2) 40 ıncı madde kapsamında
alınacak hizmetler için bu Esaslarda belirtilen sözleşme hükümleri
uygulanmaz.
(3) Protokolde belirtilmesi halinde ilgili mali yılın
sonunu geçmemek üzere avans verilebilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yasak ve
sorumluluklar
MADDE 45 – (1) Bu Esasların uygulanmasına
ait ceza ve ihalelerden yasaklama ile ilgili hususlarda 4734 sayılı Kanun hükümleri
uygulanır.
Yerli istekliler ile ilgili düzenlemeler
MADDE 46 – (1) Bu Esaslara göre yapılacak
ihalelere sadece yerli isteklilerin katılması yönünde Kurum tarafından ihale
dokümanına hüküm konulabilir.
Mücbir sebep
MADDE 47 – (1) Mücbir sebep olarak kabul
edilebilecek haller aşağıda belirtilmiştir:
a) Doğal afet
b) Kanuni grev
c) Genel salgın hastalık
ç) Kısmi veya genel seferberlik ilanı
d) Gerektiğinde Kurum tarafından belirlenecek diğer
haller
(2) Süre uzatımı verilmesi, sözleşmenin feshi gibi
durumlarda dahil olmak üzere, Kurum tarafından
yukarıda belirlenen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilebilmesi için;
yükleniciden kaynaklanan bir kusurdan ileri gelmemiş olması, taahhüdün
yerine getirilmesine engel nitelikte olması, yüklenicinin bu engeli ortadan
kaldırmaya gücünün yetmemiş bulunması, mücbir sebebin meydana geldiği
tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin Kuruma yazılı olarak
bildirimde bulunması ve yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi
zorunludur.
Hüküm bulunmayan haller
MADDE 48 – (1) Bu Esaslarda hüküm bulunmayan
hallerde, bu Esaslara aykırı olmamak şartıyla 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu
ile 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu hükümleri uygulanır.
Tebligat
MADDE 49 – (1) Bu Esaslara göre yapılacak tebliğler hakkında 7201
sayılı Tebligat Kanunu hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 50 – (1) Sayıştayın
görüşü alınan bu Esaslar yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 51 – (1) Bu Esasları Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanı yürütür.
|