Değerli Üyemiz,
12.03.2021 tarihli TÜMDEF- DMO Sağlık Market Çalışma Grubu Toplantı Raporu ektedir. Aşağıdaki konular gündeme gelmiş, bir sonraki toplantı için alınacak aksiyonların listesi belirlenmiştir.
Çalışma Grubuna iletilmesini istediğiniz görüş ve önerilerinizi [email protected] e-mail adresine bildirmenizi rica ederiz.
Vereceğiniz katkı ve destek için şimdiden teşekkür ederiz.
Özet;Çalışma grubu katılımcılarımız aşağıdaki konuları dile getirerek ana gündemlerimizi oluşturmak istediklerini ilettiler;
-Hastaneler üzerinden oluşturulan siparişlerin DMO sistemine tam süresinde düşmediği, sistemin çok belirsiz olduğu bilgilendirmelerin zamanında yapılmadığı bu nedenle çok fazla sıkıntı yaşandığı bu sürecin tekrar düzenlenmesi için çalışmalar yapılması
-DMO da 90 gün ödeme sisteminin işlemediği bu sürecin belirtilen takvim zamanına bağlı kalarak yapılması için görüşmelerin yapılması
-Bu kadar büyük alım sistemi içinde DMO tam anlamıyla sistemini kuramamış olup , işlevini yerine getiremiyor, süreci yönetemiyor ayrıca DMO da konu ile ilgili muhattap bulanamıyor hem sistemden hem yönetimden kaynaklı sorunların giderilmesi için çalışmalar başlatılması
-Hastane sisteme faturaları zamanında girmediği için ödeme süreleri uzuyor, firma personellerinin bu süreçte iş yükü artıyor verilen faturaları takip etmek zorunda bırakılıyor ayrıca hastane faturaları geç girdiği için firmalara cezalar geliyor , hem zamanında ödemeyi alamayıp hem de ceza ödemek ve personelimize daha fazla iş yüklemek zorunda bırakılıyoruz mağduriyetimizin giderilmesi için çalışmalar başlatılması
-Hastanenin faturaları geç girmesi kaynaklı sorunlarda DMO sorumluluk kabul etmiyor DMO yetkililerine bu sorunun iletilerek sistemsel takibi için başvuru yapılması
-DMO web sayfasında yapılan eğitimlerin sürekli olarak aktif yer alması , ilgili bir linkten devamlı olarak yayımlanması ve firma soru cevap linkinin oluşturulması için talepte bulunulması
-DMO ‘nun sürekli kuralları , ihale tarihlerini değiştirmesi ve ürün girişlerinde yaşanan sıkıntıların giderilmemesi kaynaklı sorunlara sistemin aksamasına firmaların mağdur olmasına sebep oluyor bu sürecin işleyişi ile ilgili ortak çözümler bulunması için talebin oluşturulmasına
-Firmalardan gelen talepler doğrultusunda eğitim toplantılarının yapılmasının sağlanması-Tüm çalışma grubu toplantıları da dahil olmak üzere çalışma grubu toplantımıza kurumlardan ilgili kişilerin katılımı için talepte bulunulması
-Ham madde kaynaklı ürünlere yapılan zamlar , sürekli değiştirilen fiyatlardan dolayı firmalara fark faturaları geliyor , ödemesini almadığı halde birde fark faturası ödemek
zorunda kalan firmalar daha büyük sıkıntılar yaşıyor bu tür mağduriyetlerin giderılmesi için başvuru yapılması
Aksiyon:
Bir sonraki 16 Nisan SM/DMO Ç.Grubu toplantısında konuşulmak üzere Sektör raporunun ana hatlarının belirlenmesi, Genel Koordinatör Yekta Yegen’in aşağıdaki konularda hazırlık yaparak SM/DMO Ç.Grubu katılımcıları ile paylaşması.
-Hastanenin faturaları sisteme geç girmesinden kaynaklı kesilen cezalar
-Hastane sistemindeki aksaklıklarda DMO ‘nun sorumluluğu
-Tahakkuk süreleri
-DMO eğitim videoları
-DMO alımları ile ilgili hastanede oluşturulacak kurullar
-Aynı ürün için birden fazla etiket sistemi sıkıntıları
-Ham madde ile ilgili artış sorunları
-DMO tarafından hazırlanacağı belirtilen sistemsel takip program
-DMO ile ilgili yaşadığımız sorun DMO sistemine ürün kaydederken en az iki ürün kaydedilmesi gerektiği söylenildi. Kayıtlı tek ürün olduğu zaman alımların gerçekleşmeyeceği iletilmiştir Bu konunun çözümü için girişimde bulunulması
İlgilenen üyelerimize duyurulur.
Saygılarımızla.
(Aslı İmzalıdır.
Tolga ORUÇOĞLU
Genel Sekreter
Toplantı Raporu İçin Tıklayınız